Digital boresa – komplement för en trygg och smidig bostadsaffär.
För att din bostadsaffär ska bli så bra och smidig som möjligt så erbjuder vi en digital kundresa som komplement till din personliga kontakt med mäklaren. I enkla steg följer du hela boresan i din mobil. Våra kunniga fastighetsmäklare finns med dig hela vägen.
Här är några av delarna som ingår i boresan
Här kan du läsa mer hur det går till
Alla besökare som kommer på en visning av en bostad läser av en QR-kod med sin mobil. När du läser av koden så blir du registrerad som besökare på bostaden. Nu får du som kund tillgång till information om bostaden. Du kan också ta del av flera tjänster som vi på HusmanHagberg erbjuder.
När du vill lägga ett bud på en bostad gör du det enkelt i den digitala boresan. Du identifierar dig med BankID. Detta gör att du bekräftar både din identitet, ditt lånelöfte och att bostadsaffären blir smidigare.
När det är klart vem som blir köpare på en bostad så kommer alla dokument/avtal kring köpet att finnas digitalt i Boresan. Det här gör att både köpare och säljare enkelt kommer åt viktig information när det behövs.
I den digitala Boresan finns en tidslinje som tydligt visar nästa steg i affären, för både säljare och köpare. Här får du en bra överblick över bokade tider, vilka avtal som ska skrivas på och när detta ska göras. Du hittar bra checklistor som är till hjälp under affären och även tips och tjänster från oss på HusmanHagberg.
Efter affären är klar så kommer både köpare, och säljare ha fortsatt tillgång till Boresan. Du kommer att kunna logga in och hitta avtal, beskrivningar, bilder med mera.
HusmanHagberg samarbetar med Cetti kring den digitala Boresan. Cetti grundades 2020 och är idag marknadsledande inom verifierade budgivningar på bostadsmarknaden. Med en integrerad lösning mellan säljare, köpare, mäklare och banker från annonsering till signering gör Cetti bostadsaffären till en mer transparent process i alla steg.